Get Adobe Flash player
Автосервіс Маркування шин та дисків

Маркування шин та дисків

Маркування шин

Маркування шин

1 - максимальне навантаження і тиск (за стандартом США);

2 - позначення внутрішньої сторони шини при асиметричному* малюнку протектора. Зовнішня сторона в цьому випадку позначається ?OUTSIDE";

3 - кількість шарів і тип корду каркаса і брекера;

4 - товарний знак заводу-виготівника;

5 - ширина профілю;

6 - серія;

7, 15 - позначення радіальної шини;

8 - позначення безкамерної шини;

9 - посадочний діаметр;

10 - індекс вантажопідйомності;

11 - індекс швидкості;

12 - позначення напряму обертання шини на автомобілі (при спрямованому малюнку протектора);

13 - дата виготовлення, наприклад 28-й тиждень 2001 року (до 2000 року - тризначне число);

14 - знак офіційного затвердження шини на відповідність Правилу ? 30 ЕЭК ООН, умовний номер країни, що видала сертифікат, і номер сертифікату;

16 - найменування моделі.

При купівлі нових шин необхідно розуміти інформацію, нанесену на бічну поверхню шини. Ця інформація називається маркуванням шини і містить наступні параметри: розмір, вантажопідйомність, максимальну швидкість, максимальне навантаження сезонність і т. д.

Маркування шин на прикладі літньої шини Dunlop Direzza DZ101 з маркіровкою 225/45 R17 94W:
225 - ширина шини в мм;
45 - відношення висоти профілю шини до її ширини у відсотках (на цій шині це 45%). Чим менше цей показник тим динамічніше автомобіль.
Якщо цей показник відсутній (наприклад: 225/ R17), то це співвідношення рівне 80-82% і шина називається "повнопрофільною". Починаючи з 80% і нижче, цей показник обов'язково входить в позначення шини;
R - означає радіальну конструкцію шини (іноді вказується додатково Radial). Багато автолюбителів помилково думають, що R - означає радіус шини. Легкові шини з діагональною конструкцією вже практично не випускається;
17 - діаметр диска в дюймах, тобто внутрішній діаметр шини (саме діаметр, а не радіус);
94 - індекс навантаження шини. Цей умовний показник визначає максимальне навантаження на шину;
W - індекс швидкості. Цей умовний параметр визначає максимально допустиму швидкість

 

Маркування дисків

Колісні диски діляться на дві основні групи: сталеві і ті, що зроблені з легких сплавів. Сталеві диски, точніше, їх частини, штампують з листа, а потім ці частини з’єднюютьзваркою.Виходить дуже дешево і досить якісно - тому більшість автомобілів на заводському конвеєрі оснащують сталевими дисками. До перевагсталевих дисків можна віднести досить високу міцність і можливість відновлення навіть у випадку дуже сильноїзім'ялостізакраин.Основні недоліки сталевих дисків: велика маса, невисока точність виготовлення (можливі проблеми з балансуванням) і застарілий дизайн дисків.

Легкосплавні диски по багатьом властивостям краще сталевих дисків.Вони допускають будь-які ігри з дизайном, у них висока точність виготовлення, вони чудово відводять тепло від гальмівного вузла, але головне - вони легшіїі (чим легше диски, тим менше загальна маса безпружинних частин автомобіля).Точнішеж судити про їх плюси і мінуси можна, лише враховуючи, яким способом і з якого саме сплаву вони зроблені - тут багато нюансів.

Маркування дисків

Всі диски мають стандартну маркіровку параметрів, незалежно від того, який це диск легкосплавний (литий) або сталевий (штампований).

 Наприклад: 15 6.5 5х100 ET45 d54.1

 15 - Діаметр диска в дюймах (D)

 6.5 - Ширина диска в дюймах (B)

 5х100 - Кількість болтів (або гайок) в нашому випадку 5.Діаметр, на якому вони розташовані, називається PCD (Pitch Circle Diameter) і в нашому випадку він дорівнює 100 мм. При необхідності PCD можна розрахувати, вимірявши відстань (А) між центрами дальніх отворів (це можна зробити звичайною лінійкою не знімаючи колеса з автомобіля).

У дисків з п'ятьма кріпильними болтами (або гайками), для отримання значення PCD, відстань А потрібно помножити на коефіцієнт 1.051.

PCD = A х 1.051

У дисків з чотирма кріпильними болтами (або гайками): PCD = А

ET45 - Виліт (або винесення).Це відстань між прівалочной площиною колісного диска (площина якої притискається диск до ступиці) і серединою ширини диска. Виліт (ЕТ) вимірюється в мм. і в нашому випадку він дорівнює 45 мм.

d54.1 - Діаметр центрального отвору, який вимірюється з боку прівалочной площині.Діаметр (DIA) вимірюється в мм. і в нашому випадку дорівнює 54.1 мм.

hump - це невеликі виступи на поверхні диска, зроблені для безкамерної шини. У поворотах вони покращують фіксацію борту покришки на диску, тим самим не допускаючи розгерметизацію колеса.

Пошук по сайту

ban3.gif